Vi välkomnar Carl Ander till Thermod!
VAD GJORDE DU INNAN DU BÖRJADE ARBETA PÅ THERMOD?
Jag gjorde min första arbetsdag nu i oktober så jag är hyfsat ”ny på jobbet”. Närmast innan studerade jag på IHM i Stockholm med fokus på verksamhetsstyrning och affärsekonomi. Min stora passion har alltid varit siffror och målstyrning, att hitta kreativa lösningar på problem och att alltid ha kundens tankebanor i fokus. Innan jag började på Thermod har jag ända sen barnsben jobbat med olika typer av försäljning. Min säljbana började redan i skolåldern, då åt WWF och deras ’’jultidningar’’.
HAR DU JOBBAT INOM BYGGVARUBRANSCHEN TIDIGARE?
Jag har inte jobbat med just dörrar, men har ändå lång erfarenhet från liknande branscher där jag deltagit i både större och mindre projekt. Det är alltid kul att lära sig nya saker och få en variation på arbetsuppgifterna. På Thermod är ingen dag den andra lik, vilket är väldigt underhållande.
VAD ÄR DIN ROLL PÅ THERMOD OCH HUR SER EN ARBETSDAG UT?
Jag har en bred roll vilket innebär att jag, förutom att svara för de direkta kundkontakterna, även samordnar logistik vad gäller beställningar, frakter och leveranser. Jag sammanställer listor, har hand om inleveranser och ibland även orderhantering av mindre projekt och förfrågningar. Jag föredrar att komma in tidigt på morgonen och arbeta undan de tyngre uppgifterna, för att därefter bistå kunderna och mina kollegor på alla sätt jag kan.
VART FINNS KUNDERNA RENT GEOGRAFISKT?
Vid sidan av Sverige levererar vi till länder som exempelvis Norge, Tyskland, Estland, Danmark och Finland.